|
||||||||||||||
|
![]() |
انتظارات مشتری توقعاتی است که به طور حتم به آن نیاز ندارد، ولی برآورده شدن آن، احساس خوشایندی در او ایجاد میکند که پایداری رابطه را سبب میشود. بنابراین به نظر میرسد که جلب رضایت مشتریان با تامین انتظارات آنها رابطه مستقیم خواهدداشت.
ان را به دو گروه دستهبندی کرد: 1- انتظارات مرتبط با کالا و خدمات ان، مانند: ذبح شرعی در امور دام و طیور، تولید و عرضه ابزار آلات و ادواتی که در برخی مذاهب حرام شمرده میشوند و بسیاری حساسیتها که در فرهنگهای گوناگون باعث میشود آن اقوام و گروهها، واکنش نشان داده یا احساس بیحرمتی نمایند. چنین اتفاقی یقینا با تحریم تولیدات و خدمات یا برخوردهای تدافعی مواجه میشود. ان در مراجعات خود به سازمانها و در ارتباطات رو در رو باکارکنان، انتظارات بیشتری از خود بروز میدهند. ان مورد توجه بوده و در صورت عدم تحقق، مراجعات بعدی آنها به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد عبارتند از: ان، توجه به این نکته اصلی کلیدی است که غفلت از آن، خسارات جبرانناپذیری به سیستم عرضه کالا و خدمات وارد میکند. در مواجهه با کارکنانی که ظاهر و پوششی مناسب دارند، احساس امنیت و آرامش بیشتری برای استفاده از محصولات و خدمات سازمان خواهد داشت. ان، از اهمیت بیشتری برخوردار است که رعایت آنها نتایج مثبتی برای سازمان در پی خواهد داشت. ان با سازمان مخدوش و انتظار وفاداری از آنها بیمورد است. از اینرو حائز اهمیت است که میتواند در یک فرآیند ارتباطی موثر به جلب رضایت و حفظ او منجر شود. ان نیز وقتی با سازمان ارتباط برقرار میکنند یقینا نفعی را برای خود متصور هستند. ان، رضایت آنها را حاصل نمود، باید فرآیند ارتباط به گونهای طراحی شود که فضای ارتباطی برد برد فراهم شود. ان از طرح مسائل خود در سطوح پایین نتیجه نگرفته و میخواهند برای رفع موانع ارتباطی خود با سازمان، چنین ملاقاتی را انجام دهند. قائل نشده است . به عنوان یک اصل مسلم از سوی مدیران ارشد، پذیرفته شده و در بسیاری از سازمانها راهکارهای ویژهای از قبیل ایجاد مرکز تماس، سیستم پیامگیر، سیستم گویا، ارسال و دریافت پیام کوتاه، صندوق شکایات، انتقادات و پیشنهادات، e-mail، تالار گفتوگو و حتی پاسخگویی به ارتباطات حضوری و در بسیاری از موارد، توزیع پرسشنامههای نظر سنجی برای تحقق این امر پیشبینی میشود، اما به نظر میرسد که غالبا پاسخگویی به نیاز مشتری، در آنها دیده نمیشود. معمولا این روشها در مطلوبترین شرایط، بهدنبال تامین انتظارات سازمان هستند تا انتظارات مشتریان. به همین دلیل نه تنها رضایتی در مشتریان ایجاد نمیکنند، بلکه باعث شکلگیری نگرش منفی در آنان نیز میگردند. مداری، تامین نیازها و انتظارات آنان باشد.
نظرات شما عزیزان: |
![]() ![]() |
درباره وبلاگ |
![]() |
به وبلاگ من خوش آمدید
http://www.upsara.com/images/3gigl4qmria0i6i9070.jpg
http://www.upsara.com/images/y63rpxda31npvkqg5wb.jpg
http://www.upsara.com/images/43m5old6eofi2owvc6dg.jpg
|
نويسندگان |
·
اسفندیاری |
جستجوي مطالب |
|
طراح قالب |
Template By: LoxBlog.Com
|
© All Rights Reserved to btca.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com